onsdag den 16. maj 2012

Kom til at bage cookies

Fredag i sidste uge stod jeg for desserten til vores ugentlige shabbat middag med familien. Havde nogle uger forinden bagt en fantastisk citron kage som jeg ved et tilfælde havde set på bloggen Anne Au Chocolat (linket fører til kagen) og tænke at den måtte bages igen. Den er en sikker vinder! men hovsa glemte at tage billeder af den dejlige kage! 


Mens jeg bagte fik jeg lyst til at bage cookies. Tilbage i februar købte jeg Reeses peanut butter chips med hjem fra NY og synes det var på tide at bruge dem. Resultatet blev lækre knasende havregryns cookies med chocolat og peanut butter chips. Tror også de ville være rigtig gode med peanutbutter i dejen, men det må afprøves en anden gang.


De var super nemme at lave, tror nok der kom 10-12 styk små cookies ud af dejen.

50g smør, stuetempereret
50g sukker
1dl mel
1dl havregryn
1dl blandede chocolate- og peanutbutter chips


Pisk smør og sukker til det bliver lyst og luftigt. Kom resten af ingredienserne i skålen, sørg for at mikse det godt. Lav små kugler af dejen og tryk dem lidt flade mellem hænderne. Kom kagerne i ovnen ved 180grader og bag til de er lysebrune (ca. 10-12 minutter) - glemte desværre at tage tid, så mine kager blev lidt tørre. Husk dog at småkager og cookies først bliver hårde efter de er kølet ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar