tirsdag den 3. april 2012

Karrysuppen...

Jacques Blum var kendt kultursociolog, samfundsdebatør, forfatter og meget andet.
Han var kendt, men det vidste jeg ikke. Det fandt jeg først ud af, da jeg i dagene efter hans død kunne læse mange smukke ord om ham i aviserne.

Jeg kendte Jacques privat gennem min mand og svigerfamilie. Jeg kendte ham som Jacques, en mand med holdninger, engagement og med et flair for madlavning og det var netop her vores fælles interesse var.

Jacques' supper var kendt blandt dem omkring ham. Og karrysuppen var stjernen! Opskriften.... ja den nåede jeg desværre ikke at få, men smagen og duften har sat sit aftryk i min hukommelse og forhåbentlig vil jeg kunne fremtrylle en lignende suppe, som vil kunne bringe minder, historier og glæde.

Ingredienser jeg ved skal i:
- karry (men hvor meget og hvilken?)
- schmatz (andefedt)
- kokosmælk
- soyamælk
- hakkekød







Ingen kommentarer:

Send en kommentar